
Hírnév, rajongás, befolyás – A sztárkutatás kortárs perspektívái
Kik a ma sztárjai? Kik voltak a tegnap sztárjai? Mi különbözteti meg őket egymástól? Mi a különbség a sztár, a celeb és az infuenszer között? Hogyan „születnek” a sztárok? Kik ők: a médiaipar futószalagon gyártott termékei vagy saját teljesítményük jogán figyelmet érdemlő közszereplők? Mindenkiből lehet sztár? Milyen változásokat hozott a közösségi médiavilág megjelenése a „sztárcsinálás” folyamatába? Hogyan használja a sztárokat a marketing, a reklámipar, milyen módon válnak politikai szereplőkké? Mennyire kiszolgáltatottak az őket foglalkoztató/használó iparágaknak, mennyire haszonélvezői a közfigyelemnek? Kikből áll a sztárok közönsége? Mennyi az „érvényességi idejük”, mennyi ideig maradnak divatosak? – ezzel a kérdésekkel foglalkozott a Kommunikáció- és Médiatudományi Munkabizottság 2025. szeptember 26-i ülése.
A beszélgetés résztvevői: Guld Ádám egyetemi docens (PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék), Gyuris Norbert egyetemi docens (PTE BTK Angol Nyelvű Irodalmak és Kultúrák Tanszéke), Mehringer Marcell, dalszerző, zenész, Szabó-Gödri Rita PhD-hallgató (PTE DSZDI Kommunikáció, Média, Kultúra Doktori Program) és Törőcsik Mária professor emerita (PTE Közgazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet) voltak.
A beszélgetést Szijártó Zsolt moderálta.



